Performance Monitoring – ניטור ביצועים

אבי כרמל, Sales Engineer ב-AppDynamics

ניטור ביצועים, או בשמו הלועזי Performance Monitoring, הינו התחום החם כיום בטרנספורמציה הדיגיטלית, העידן שאנו נמצאים בעיצומו.
חברות רבות מבצעות שינויים דיגיטליים בפלטפורמות שבהן הם משתמשות על מנת להנגיש מידע או שירותים ללקוחותיהם.
השימוש הנרחב (שרק הולך וגודל) בנק' קצה חכמות כמו טלפונים ניידים, טאבלטים, עמדות מידע ועוד מאלצות את החברות לעמוד בקצב השינויים ולאפשר מתן שירותים רבים דרך הרשת.
חברות אלו משקיעות משאבים רבים בפיתוח של אפליקציות (רשתיות או סלולריות)  כדי לעמוד בדרישות ההולכות וגוברות בשירותים אלו. לא אחת, פיתוח אפליקציות בלבד איננו מספיק.
חווית המשתמש הינה דבר חשוב מאוד בבואנו להנגיש מידע או שירותים. המאבק המר על הלקוחות צובר תאוצה. אפליקציה שאיננה עומדת בסטנדרט השירותי אשר קובעות הפירמות הגדולות כגון פייסבוק, גוגל, אינסטגרם וכו', לא תיזכנה לכמות משתמשים גדולה ודינה נגזר להיעלם.
מחקרים רבים קבעו כי פרק הזמן שבו משתמש ממתין לתגובה מאפליקציה הינו בממוצע 3 שניות. לאחר מכן, ימחק אותה ללא כוונה לשוב אליה בעתיד. לכן, ביצועי האפליקציה וחווית המשמש הנגזרת מכך הינו תחום חשוב לאין ערוך עבור חברות והם מתחשבות בה ללא תנאי בבואן לפתח אפליקציה אשר תשמש אותן למתן שירות ללקוחותיהם. מכאן בעצם צמח תחום נשוא המאמר, ניטור ביצועים וחווית משתמש.

חברות משתמשות בכלים רבים של ניטור כבר משלב הפיתוח. יכולות של כלי נטור יורדות לרזולוציה של שורת קוד או שאילתת SQL.
כלים רבים מאפשרים אף השוואה בין גרסאות פיתוח כך שתקבלנה מידע אם הוספת יכולת חדשה או שינוי יכולת קיימת תפגע בביצועים.

כלי נטור כמו Appdynamics נמצאים בשירותם של חברות רבות מעולם הבנקאות, ביטוח, קניות, משחקים ועוד. הם מקבלות ויזיביליות לזרימת המידע של האפליקציות ויכולים לקבל מידע על כל טרנזקציה וטרנזקציה אשר מתבצעת במערכת. הטכנולוגיה בה משתמשים בכלים אלו היא Tag & Trace אשר מאפשרת תיוג ומעקב אחר כל משתמש וכל פעולה אשר בוצע במערכת. יכולת זו מאפשרת לארגונים לעקוב אחרי משתמשי פרמיום שלהם ובכך לחזור אל משתמש כזה (או כל משתמש אחר) שחווה חוויה לא נעימה בפעילות שלו במערכת.
מערכות ניטור מסוג זה מאפשרות לחברות לקבל תמונת מצב טובה מאוד בכל רגע נתון לגבי תפקוד הפלטפורמות השירותיות שלהם ובכך למעשה למנוע השבתה או האטה של השירות שלהם. למעשה חברות הפכו להיות מריאקטיביות לפרואקטיביות. כאשר מקבלים התראה על ירידה באיכות השירות, ניתן במספר לחיצות כפתור לבצע צלילה לעומק עד שורות הקוד ולדעת בכל רגע נתון מה גרם לבעיה באיכות השירות, האם זו שאילתה תקועה במסד הנתונים או לחלופין בעיית זיכרון תשתיתית. מכיוון שהמידע הנאסף על ידי הכלים הללו איננו רק טכנולוגי אלא גם עסקי (Funnel, Amount of Transactions Made, Money) הערך  אשר כלי ניטור כאלה מביאים לארגון איננו נמדד רק בצד הטכנולוגי אלא גם בצד העסקי.
ניתוחים של טרנדים עסקיים, Funnel עסקי נותן מידע שלא יסולא בפז לחברות ומכאן בעצם לשלב את יכולות הטכנולוגיות בעסקיות ובכך לקבל Business IQ מכלי טכנולוגי.

לסיכום, בעידן הטכנולוגי בו אנו נמצאים, אפליקציות תופסות מקום הולך וגודל בחיי העסק. מידע ושירותים הופכים להיות מונגשים דיגיטלית ולכן יש לשים דגש על איכות השירות הדיגיטלי וחווית המשתמש. אתה לא שם אתה לא קיים, ולא רק להיות שם אלא גם לתת שירות דיגיטלי ברמת גבוהה. לכן חברות עושות שימוש הולך וגובר בכלי ניטור כדוגמת Appdynamics עוד בשלב הפיתוח וכמובן בשלב הייצור.
המידע המגיע מכלים אלו עוזר לחברות לשפר לא רק את השירות שהאפליקציה שלהם מספקת אלא גם עוזרת בהגדלת המחזורים בכך שהם מאפשרות לא רק קיצור הזמן שלוקח לאתר ולתקן תקלה אלא גם תובנות עסקיות שהן מספקות.

רוצים לשמוע עוד? דברו איתנו

מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם